ΤΡΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΞΙΩΜΑΤΟΥΧΟΙ των υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών, ένα κορυφαίο στέλεχος της ΕΛΒΟ και ένας Ελληνας μεσάζοντας, ο οποίος καταζητείται από την Ιντερπόλ, φαίνεται ότι εμπλέκονται στην υπόθεση του σκανδάλου του γερμανικού κολοσσού ΜAN, που εξασφάλισε την περίοδο 1997-2002 από τα ΗΛΠΑΠ και την ΕΘΕΛ συμβάσεις κατασκευής νέων λεωφορείων συνολικής αξίας άνω των 150 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με στοιχεία που βρίσκονται στη διάθεση του... «ΘΕΜΑτος» και προέρχονται από τη γερμανική Δικαιοσύνη που έρευνα το σκάνδαλο της MAN, αποκαλύπτεται ότι πίσω από τους Ελληνες αξιωματούχους της επίμαχης περιόδου βρίσκονται τρεις κυπριακές εταιρείες και μία στις Βρετανικές Παρθένες Νήσους. Το ποσό που φαίνεται να εκταμίευσε η γερμανική εταιρεία μέσω των υπεράκτιων αυτών εταιρειών για να πάρει τα χρυσά συμβόλαια ανέρχεται στο ποσό των 5 εκατ. ευρώ.
Οπως έχει καταθέσει κορυφαίο στέλεχος της MAN, στα βιβλία της πολυεθνικής βρέθηκαν τα ονόματα των 4 υπεράκτιων εταιρειών που είχαν υπογράψει συμβάσεις παροχής υπηρεσιών με τη γερμανική εταιρεία. Μία από τις κυπριακές εταιρείες με την οποία η MAN είχε υπογράψει ένα συμβόλαιο παροχής υπηρεσιών είναι η WALKER LTD. Η εταιρεία αυτή που ιδρύθηκε το 1997 εκπροσωπείται από έναν Κύπριο δικηγόρο και μέτοχοί της είναι δύο άλλες κυπριακές εταιρείες.
Οπως έχει καταθέσει στην Εισαγγελία του Μονάχου ένα πρώην κορυφαίο στέλεχος της ΜΑΝ, μέτοχοι των δύο εταιρειών που βρίσκονται πίσω από τη WALKER είναι δύο Ελληνες ανώτατοι αξιωματούχοι του υπουργείου Μεταφορών, τα ονόματα των οποίων είναι σε γνώση της Εισαγγελίας. Σε έλεγχο που έκανε το νομικό τμήμα της MAN ανακάλυψε ότι η εταιρεία αυτή ουδέποτε προσέφερε συγκεκριμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες στην πολυεθνική, παρά το γεγονός ότι εμβάστηκαν συγκεκριμένα ποσά σε περιόδους αμέσως μετά την υπογραφή των συμβολαίων του γερμανικού κολοσσού με τα ΗΛΠΑΠ.
Η πρώτη υπόθεση αφορά στην κατασκευή 142 τρόλεϊ της θυγατρικής της MAN «Neoplan» σε συνεργασία με την ΕΛΒΟ. Το συμβόλαιο μεταξύ της κοινοπραξίας και των ΗΛΠΑΠ υπεγράφη τον Σεπτέμβριο του 2001. Για την ακρίβεια, η «Neoplan» κατέθεσε την προσφορά της στις 21 Σεπτεμβρίου και 4 ημέρες αργότερα υπεγράφη η σύμβαση μεταξύ των δύο πλευρών. Τα πρώτα οχήματα παραδόθηκαν το 2003 και η εταιρεία WALKER φαίνεται να λαμβάνει προμήθεια γι' αυτή τη δουλειά περίπου 4 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, ερωτηματικά προκύπτουν καθώς η ίδια εταιρεία συμβούλων εμφανίζεται και σε δυο άλλα συμβόλαια των ΗΛΠΑΠ. Για την ακρίβεια, το 1997 και το 1998 παραγγέλθηκαν 200 λεωφορεία Ν4007 και 97 τρόλεϊ Ν6014. Συνολικά η MAN πλήρωσε γι’ αυτή τη δουλειά προμήθεια 2,5 εκατ. ευρώ και πάλι διαμέσου της WALKER. Ανάμεσα στις δύο συμβάσεις της εταιρείας το 1997 και το 2001, η έρευνα της ΜΑΝ, που παραδόθηκε στην Εισαγγελία του Μονάχου, αποκάλυψε και άλλα συμβόλαια που αφορούσαν στην «παροχή» συμβουλών της WALKER προς την ΕΛΒΟ, τα ΗΛΠΑΠ και την ΕΘΕΛ για την τετραετία 1998 έως το 2001. Για την ακρίβεια, από το 1999 (δηλαδή έναν χρόνο μετά την παραγγελία) έως το 2004 πληρώνονται συνολικά 4,1 εκατ. ευρώ στην εταιρεία, σε έναν λογαριασμό της Λαϊκής Τράπεζας Κύπρου. Ομως οι νομικές υπηρεσίες της γερμανικής εταιρείας ανακάλυψαν ότι η ΜΑΝ είχε υπογράψει και άλλα συμβόλαια με δυο ακόμα υπεράκτιες εταιρείες, μέτοχοι της οποίας εμφανίζεται ένας Ελληνας, στέλεχος της ΕΛΒΟ. Επίσης εμφανίζεται και ένα πρόσωπο που θεωρείται από την Ιντερπόλ ότι έχει αναμειχθεί σε ξέπλυμα μαύρου χρήματος. Η μία είναι η εταιρεία «Felmont» που υπογράφει δύο συμβόλαια συμβούλων με τη ΜΑΝ/ΝΕΟPLAN αξίας 770.000 ευρώ. Το ποσό θα πληρωθεί στον λογαριασμό 02421251.60W της τράπεζας UBS στη Ζυρίχη. Η δεύτερη εταιρεία είναι η «HillCrest», η οποία έχει έδρα τις Βρετανικές Παρθένες Νήσους. Και στο όνομα αυτής της εταιρείας εκδίδονται παραστατικά πληρωμών, αλλά τα ποσά καταβάλλονται στον ίδιο λογαριασμό της UBS που χρησιμοποιεί και η «Felmont». Σημειώνεται ότι έως τις εκλογές του 2000 υπουργός Μεταφορών ήταν ο κ. Τάσος Μαντέλης και από το 2000 και μετά ο κ. Χρίστος Βερελής. Εναντίον τους δεν έχουν προκύψει στοιχεία που να τους εμπλέκουν στην όλη υπόθεση.
Πηγή: Πρώτο Θέμα, Κυριακή 18 Ιουλίου 2010
http://www.thermopilai.org/
Σύμφωνα με στοιχεία που βρίσκονται στη διάθεση του... «ΘΕΜΑτος» και προέρχονται από τη γερμανική Δικαιοσύνη που έρευνα το σκάνδαλο της MAN, αποκαλύπτεται ότι πίσω από τους Ελληνες αξιωματούχους της επίμαχης περιόδου βρίσκονται τρεις κυπριακές εταιρείες και μία στις Βρετανικές Παρθένες Νήσους. Το ποσό που φαίνεται να εκταμίευσε η γερμανική εταιρεία μέσω των υπεράκτιων αυτών εταιρειών για να πάρει τα χρυσά συμβόλαια ανέρχεται στο ποσό των 5 εκατ. ευρώ.
Οπως έχει καταθέσει κορυφαίο στέλεχος της MAN, στα βιβλία της πολυεθνικής βρέθηκαν τα ονόματα των 4 υπεράκτιων εταιρειών που είχαν υπογράψει συμβάσεις παροχής υπηρεσιών με τη γερμανική εταιρεία. Μία από τις κυπριακές εταιρείες με την οποία η MAN είχε υπογράψει ένα συμβόλαιο παροχής υπηρεσιών είναι η WALKER LTD. Η εταιρεία αυτή που ιδρύθηκε το 1997 εκπροσωπείται από έναν Κύπριο δικηγόρο και μέτοχοί της είναι δύο άλλες κυπριακές εταιρείες.
Οπως έχει καταθέσει στην Εισαγγελία του Μονάχου ένα πρώην κορυφαίο στέλεχος της ΜΑΝ, μέτοχοι των δύο εταιρειών που βρίσκονται πίσω από τη WALKER είναι δύο Ελληνες ανώτατοι αξιωματούχοι του υπουργείου Μεταφορών, τα ονόματα των οποίων είναι σε γνώση της Εισαγγελίας. Σε έλεγχο που έκανε το νομικό τμήμα της MAN ανακάλυψε ότι η εταιρεία αυτή ουδέποτε προσέφερε συγκεκριμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες στην πολυεθνική, παρά το γεγονός ότι εμβάστηκαν συγκεκριμένα ποσά σε περιόδους αμέσως μετά την υπογραφή των συμβολαίων του γερμανικού κολοσσού με τα ΗΛΠΑΠ.
Η πρώτη υπόθεση αφορά στην κατασκευή 142 τρόλεϊ της θυγατρικής της MAN «Neoplan» σε συνεργασία με την ΕΛΒΟ. Το συμβόλαιο μεταξύ της κοινοπραξίας και των ΗΛΠΑΠ υπεγράφη τον Σεπτέμβριο του 2001. Για την ακρίβεια, η «Neoplan» κατέθεσε την προσφορά της στις 21 Σεπτεμβρίου και 4 ημέρες αργότερα υπεγράφη η σύμβαση μεταξύ των δύο πλευρών. Τα πρώτα οχήματα παραδόθηκαν το 2003 και η εταιρεία WALKER φαίνεται να λαμβάνει προμήθεια γι' αυτή τη δουλειά περίπου 4 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, ερωτηματικά προκύπτουν καθώς η ίδια εταιρεία συμβούλων εμφανίζεται και σε δυο άλλα συμβόλαια των ΗΛΠΑΠ. Για την ακρίβεια, το 1997 και το 1998 παραγγέλθηκαν 200 λεωφορεία Ν4007 και 97 τρόλεϊ Ν6014. Συνολικά η MAN πλήρωσε γι’ αυτή τη δουλειά προμήθεια 2,5 εκατ. ευρώ και πάλι διαμέσου της WALKER. Ανάμεσα στις δύο συμβάσεις της εταιρείας το 1997 και το 2001, η έρευνα της ΜΑΝ, που παραδόθηκε στην Εισαγγελία του Μονάχου, αποκάλυψε και άλλα συμβόλαια που αφορούσαν στην «παροχή» συμβουλών της WALKER προς την ΕΛΒΟ, τα ΗΛΠΑΠ και την ΕΘΕΛ για την τετραετία 1998 έως το 2001. Για την ακρίβεια, από το 1999 (δηλαδή έναν χρόνο μετά την παραγγελία) έως το 2004 πληρώνονται συνολικά 4,1 εκατ. ευρώ στην εταιρεία, σε έναν λογαριασμό της Λαϊκής Τράπεζας Κύπρου. Ομως οι νομικές υπηρεσίες της γερμανικής εταιρείας ανακάλυψαν ότι η ΜΑΝ είχε υπογράψει και άλλα συμβόλαια με δυο ακόμα υπεράκτιες εταιρείες, μέτοχοι της οποίας εμφανίζεται ένας Ελληνας, στέλεχος της ΕΛΒΟ. Επίσης εμφανίζεται και ένα πρόσωπο που θεωρείται από την Ιντερπόλ ότι έχει αναμειχθεί σε ξέπλυμα μαύρου χρήματος. Η μία είναι η εταιρεία «Felmont» που υπογράφει δύο συμβόλαια συμβούλων με τη ΜΑΝ/ΝΕΟPLAN αξίας 770.000 ευρώ. Το ποσό θα πληρωθεί στον λογαριασμό 02421251.60W της τράπεζας UBS στη Ζυρίχη. Η δεύτερη εταιρεία είναι η «HillCrest», η οποία έχει έδρα τις Βρετανικές Παρθένες Νήσους. Και στο όνομα αυτής της εταιρείας εκδίδονται παραστατικά πληρωμών, αλλά τα ποσά καταβάλλονται στον ίδιο λογαριασμό της UBS που χρησιμοποιεί και η «Felmont». Σημειώνεται ότι έως τις εκλογές του 2000 υπουργός Μεταφορών ήταν ο κ. Τάσος Μαντέλης και από το 2000 και μετά ο κ. Χρίστος Βερελής. Εναντίον τους δεν έχουν προκύψει στοιχεία που να τους εμπλέκουν στην όλη υπόθεση.
Πηγή: Πρώτο Θέμα, Κυριακή 18 Ιουλίου 2010
http://www.thermopilai.org/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου